JĘZYK POLSKI METODĄ PROJEKTU

Z.S. w Samborowie 26.05.2017

 

W roku szkolnym 2016/2017 na lekcjach języka polskiego w kl. IV a, IV b, V i VI b – prowadzonych przez p. E. Gościcką – oraz na zajęciach dodatkowych realizowano projekt propagujący czytelnictwo o nazwie „Czytam! – To brzmi dumnie”. Uczniowie słuchali różnych tekstów czytanych przez nauczycielkę oraz wybitnych polskich aktorów (wykorzystano do tego płyty i książki pozyskane przez szkołę w ramach realizacji w ubiegłych latach projektów unijnych). Były to głównie baśnie i legendy (także regionalne) oraz egzemplarze szkolnej gazetki „Żaczek” wydawanej w naszej placówce w latach 2001 – 2006. Atrakcją takich zajęć były konkursy znajomości treści. Uczniowie mieli również okazję do doskonalenia swoich umiejętności polonistycznych (głównie w formie wypowiedzi ustnych).

Każdego roku na lekcjach języka polskiego uczniowie mają okazję pracować metodą projektu. Po prezentacji efekty zespołowych dokonań zamieszczane są na gazetce ściennej.