Wzrost bezpieczeństwa Gminy Ostróda poprzez zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego wraz ze specjalistycznym wyposażeniem

OSP 03.03.2014

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013 realizowany jest projekt pn. „Wzrost bezpieczeństwa Gminy Ostróda poprzez zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego wraz ze specjalistycznym wyposażeniem”. 17 lutego br. Wójt Gminy Ostróda Bogusław Fijas podpisał umowę z wykonawcą na dostawę średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego wraz ze specjalistycznym wyposażeniem. Koszt zakupu samochodu wyniesie 680 000zł, w tym wysokość dofinansowania ze środków budżetu Unii Europejskiej w ramach RPO 2007-2013 wyniesie aż 80% tj. 544 000zł.

 

Według założeń, zakupiony samochód zostanie powierzony do eksploatacji Jednostce Ochotniczej Straży Pożarnej w Starych Jabłonkach. Bezpieczeństwo mieszkańców to jeden z głównych priorytetów Gminy Ostróda. Inwestycja ta stanowi jeden z etapów zaplanowanych działań w kierunku doinwestowania jednostek gminnych, w szczególności tych bezpośrednio odpowiedzialnych za ratowanie życia i zdrowia ludzkiego oraz przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska naturalnego. Celem nadrzędnym jest bowiem stały wzrost poziomu bezpieczeństwa mieszkańców i licznie odwiedzających gminę turystów.