Zespół Przedszkolno - Szkolny w Tyrowie 09.07.2021
Dzień dobry.
Szanowni Państwo,
od 1 lipca 2021r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych realizuje rządowy program Dobry start 300+ dla uczniów
Wnioski o świadczenie 300+ można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną:
· na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
· przez bankowość elektroniczną,
· na portalu empatia.mpips.gov.pl.
W ramach kampanii chcemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. W związku z tym zwracam się z uprzejmą prośbą o publikację plakatu i informacji o programie oraz materiałów wideo (linki poniżej) m.in. na:
· stronie internetowej i
· portalach społecznościowych Państwa instytucji oraz podległych jednostek.
Istnieje również możliwość zorganizowanie dyżuru w Państwa instytucji lub podległych jednostkach, w ramach którego pracownicy Inspektoratu w Ostródzie pomogą w założeniu profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS oraz wysłaniu wniosku za jego pośrednictwem. W celu umówienia terminów dyżurów uprzejmie proszę o kontakt z koordynatorem ZUS:
· Inspektorat Ostróda - Pani Łucja Jakubowska, tel. 89 646 62 37 wew. 202, kom. 502 009 996.
Do założenia konta PUE ZUS niezbędne są:
· dokument tożsamości (dowód osobisty/ paszport),
· adres e-mail,
· numer telefonu komórkowego.
Do złożenia wniosku 300+ niezbędne są:
· rachunek bankowy na, który ma być przekazane świadczenie,
· dane dzieci, na które wnioskowane będzie świadczenie Dobry start,
· informacje o szkołach, do których uczęszczają dzieci,
· orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w przypadku dzieci do 24 roku życia,
· inne dokumenty niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia Dobry start np. oświadczenia, orzeczenia sądowe.
Elektroniczne wysłanie wniosku daje wymierne korzyści w postaci szybkiego otrzymania w bezpiecznej formie na rachunek bankowy świadczenia.
Więcej informacji o programie znajdą Państwo na naszej stronie pod linkiem: Dobry start 300+ oraz w materiałach wideo:
1. Animowana prezentacja - program Dobry Start (link do YouTube).
2. Program Dobry start tutorial "Wniosek rodzica" (link do YouTube).
3. Wniosek dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej (link do YouTube).
Program Dobry Start to inwestycja w edukację polskich dzieci, dlatego liczymy na Państwa współpracę w zakresie upowszechniania informacji o kampanii oraz organizacji dyżurów. W ramach naszych dyżurów zapewniamy pełne wsparcie i obsługę w zakresie zakładania kont oraz obsługi wniosku o świadczenie 300+.
Serdecznie zapraszam do kontaktów z koordynatorem ZUS.
Z góry dziękuję za współpracę w zakresie upowszechniania informacji oraz materiałów dotyczących Programu Dobry Start.
Z wyrazami szacunku
Elżbieta Matejek
z-ca kierownika inspektoratu ds. dochodów
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Inspektorat w Ostródzie
ul. Czarnieckiego 50, 14-100 Ostróda
tel. 89 646-62-37 wew.220