Szkolenia dla nauczycieli w ramach projektu: Szkolna Akademia Przyszłości

Projekt w ZPS w Tyrowie - Szkolna Akademia Przyszłości 27.04.2017

Jednym z celów projektu „Szkolna Akademia Przyszłości” – rozwijanie kompetencji matematyczno-przyrodniczych w klasach IV - VI jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia u dzieci. Dlatego też bardzo ważnym elementem projektu jest cykl szkoleń dla nauczycieli polegający na doskonaleniu umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli przedmiotów przyrodniczych i matematyki z nauczania opartego na metodzie eksperymentu.

 

W ośmiodniowym szkoleniu udział biorą wszyscy nauczyciele matematyki i przyrody ze szkół objętych projektem (SP w Zwierzewie, Brzydowie, Szyldaku i Tyrowie), w sumie 12 osób. Jest to bardzo ważny element cyklu projektowego, ponieważ to od nauczycieli w dużej mierze zależy jakość edukacji oraz postrzeganie nauki przez społeczeństwo. Za ich pośrednictwem również można dotrzeć do uczniów, a także ich rodziców, którzy stanowią ważne ogniwo naszego projektu. Już realizowane i planowane działania, skierowane do nauczycieli, uczniów i rodziców mają na celu promowanie wykorzystania doświadczeń i metod aktywizujących w procesie nauczania; wspieranie nauczycieli w interdyscyplinarnym przekazywaniu wiedzy; dostarczanie nauczycielom narzędzi do skutecznego przekazywania wiedzy i popularyzacji nauki; promowanie samodzielnego myślenia i kreatywności w procesie poznawania świata. wspieranie integracji wewnątrz środowisk zainteresowanych nauką, m.in. nauczycieli. By osiągnąć te cele nauczyciele ze szkół objętych projektem zostali zaproszeniu do udziału w szkoleniach, które zostały rozpoczęte w szkole podstawowej w Brzydowie. Pierwszy dwudniowy zjazd miał na celu zintegrowanie grupy, zapoznanie się z metodologią kształcenia przez odkrywanie jak również prezentację i przygotowanie propozycji doświadczeń naukowych, które realizowane będą potem na zajęciach i lekcjach.