Wycieczka na Hel

Projekt w ZPS w Tyrowie - Szkolna Akademia Przyszłości 12.04.2018

Wycieczkę rozpoczęliśmy bardzo wcześnie rano, bo już o 5.00. Wyjechaliśmy z Tyrowa o 5.15. Czekała nas długa droga, a zajęcia rozpoczynały się o godz. 9.30. Cała podróż przebiegała baz zakłóceń, więc na miejsce przyjechaliśmy planowo. Hel powitał nas słoneczną, ale zimną pogodą. Najpierw wysłuchaliśmy prelekcji o fokach w sali nowego budynku Stacji Morskiej im. Profesora Krzysztofa Skóry Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Następnie około godziny 11 przeszliśmy na teren fokarium. Podziwialiśmy tam foki podczas karmienia i treningu medycznego. Polega on na tym, że trenerzy podczas treningu oceniają kondycję i stan zdrowia zwierząt. Pozwala to szybko reagować w przypadku, gdyby któraś foka zachorowała. Następnie w wolnym czasie poszliśmy zakupić pamiątki z Helu. Musieliśmy również zobaczyć otwarte morze. Plaża była piękna, widoki wspaniałe, ale niestety było bardzo zimno. Rozgrzaliśmy się ciepłym obiadem w restauracji Maszoperia. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Czekała na nas jeszcze jedna niespodzianka. W zajeździe Nowa Holandia otrzymaliśmy poczęstunek. Po nim zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.