Inwestycje gminne

Gmina 03.03.2014

Gmina Ostróda do samego końca perspektywy finansowej 2007-2013 ubiega się o środki unijne na realizacje zadań, które przyczynią się do poprawy lokalnej infrastruktury, jak również spełnią oczekiwania i potrzeby mieszkańców gminy.

 

Intensywne prace związane z przygotowywaniem wniosków aplikacyjnych w roku 2013 przyniosły oczekiwane efekty w roku bieżącym. Aktualnie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013 realizowany jest projekt pn. „Wzrost bezpieczeństwa Gminy Ostróda poprzez zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego wraz ze specjalistycznym wyposażeniem”. 17 lutego br. Wójt Gminy Ostróda Bogusław Fijas podpisał umowę z wykonawcą na dostawę średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego wraz ze specjalistycznym wyposażeniem. Koszt zakupu samochodu wyniesie 680 000zł, w tym wysokość dofinansowania ze środków budżetu Unii Europejskiej w ramach RPO 2007-2013 wyniesie aż 80% tj. 544 000zł. Według założeń, zakupiony samochód zostanie powierzony do eksploatacji Jednostce Ochotniczej Straży Pożarnej w Starych Jabłonkach. Bezpieczeństwo mieszkańców to jeden z głównych priorytetów Gminy Ostróda. Inwestycja ta stanowi jeden z etapów zaplanowanych działań w kierunku doinwestowania jednostek gminnych, w szczególności tych bezpośrednio odpowiedzialnych za ratowanie życia i zdrowia ludzkiego oraz przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska naturalnego. Celem nadrzędnym jest bowiem stały wzrost poziomu bezpieczeństwa mieszkańców i licznie odwiedzających gminę turystów

Ponadto w ramach RPO Warmia i Mazury 2007-2013 gmina ma realne szansę na dofinansowanie projektu pn. „Porządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w aglomeracji Samborowo poprzez budowę kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowości Zajączki”. Celem projektu jest uporządkowanie sieci wodno-ściekowej, obejmującej budowę kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej. Realizacja projektu umożliwi wszystkim mieszkańcom dostęp do sieci kanalizacji sanitarnej, co wpłynie na zwiększenie stopnia skanalizowania obszaru, stworzy nowe możliwości podłączenia dla indywidualnych gospodarstw, jak również wpłynie na atrakcyjność inwestycyjną i osiedleńczą. Tworząc tym samym czynniki sprzyjający rozwojowi gminy. W przypadku realizacji zadania całkowity koszt projektu wyniesie ponad milion zł. Aktualnie wniosek otrzymał pozytywną ocenę formalną wydaną przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie i oczekuje na pozytywną ocenę merytoryczną.

W ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Gmina Ostróda ubiega się o środki na realizację zadania inwestycyjnego pn. „Remont dachu na budynku szkoły w m. Idzbark”. Złożony w styczniu br. wniosek zostały rekomendowany na wysokim miejscu listy rankingowej przez Radę Związku Stowarzyszeń ,,Kraina Drwęcy i Pasłęki” i obecnie oczekuje na pozytywną ocenę przez Urząd Marszałkowski. Całkowita wartość zadania wyniesie ponad 90 000zł.

Warto przypomnieć, że obecnie w ramach działania ,,Odnowa i rozwój wsi” PROW na lata 2007-2013 w Gminie Ostróda realizowane są inwestycje pn. „Urządzenie placu zabaw w miejscowości Zwierzewo gmina Ostróda” oraz „Remont świetlicy wiejskiej w miejscowości Naprom” . Prace remontowe wchodzące w zakres projektu to: remont dachu, ocieplenie ścian zewnętrznych wraz z wyprawą elewacyjną i wymianą parapetów zewnętrznych, wymiana stolarki drzwiowej zewnętrznej oraz rozbiórka istniejącej opaski betonowej. Głównym celem realizacji tych zadań jest podniesienie standardów i jakości życia mieszkańców oraz wzrost poziomu świadczonych usług kulturalnych. Termin realizacji przedsięwzięć to czerwiec 2014r, a wartość dofinansowania ze środków UE w/w projektów wyniesie ok. 80 tys. zł.