Noc Muzeów 2016

Szkoła Podstawowa w Durągu 15.05.2016

W tym roku na Noc Muzeów 2016 Społeczność Gimnazjum im. Żołnierza Polskiego w Durągu wybrała się do Warszawy. Była to 13 edycja Nocy Muzeów w stolicy, dzięki której mogliśmy jako nauczyciele wraz z młodzieżą wejść do wybranych placówek muzealnych oraz innych miejsc niedostępnych na co dzień.

Formuła tego wydarzenia nie zmienia się od 13 lat. Nadal w ciągu kilku wieczornych godzin różne instytucje i placówki pokazują się z jak najciekawszej strony. W tegorocznej Nocy Muzeów w Warszawie wzięło udział 237 placówek kulturalnych. Przed wyjazdem sprawdzony został przez Policję stan bezpieczeństwa autobusu oraz przekazano ostatnie ważne informacje na temat wyjazdu.

My Społeczność Gimnazjum im. Żołnierza Polskiego w Duragu kierowaliśmy się do tych miejsc, które nie były zwiedzone przez nas w poprzednich nocach podczas Nocy Muzealnych. Swoje spotkania z lekcją kultury, której przyświecał cel wycieczki – kształtowanie postaw i szacunku dla polskiego dziedzictwa kulturalnego oraz przygotowanie uczniów do świadomego, aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym i kulturalnym naszego kraju, rozpoczęliśmy od spaceru po Starówce wieczornego świętowania kultury, sztuki i nauki.

I tak godzina po godzinie do godz. 1.00 – dnia 15 maja 2016r., pierwsze kroki poczyniliśmy do:

1.Syrenki Warszawskiej ,

2.Barbakanu,

3.Fontan,

4.Placu Powstania Warszawskiego

5.Pomnika Małego Żołnierza – Powstańca Warszawskiego.

6.Przedmieściem Krakowskim wędrowaliśmy do:

7.Muzeum Łazienek Królewskich,

8.Pałacu na Wodzie,

9.Muzeum Podchorążego,

10.Muzeum Monety, Oranżerii,

11.Muzeum Historii Spółdzielczości,

12. Naczelny Sąd Administracyjny (Historie Sądownictwa Administracyjnego). Uczniowie mogli uczestniczyć tego dnia w rozprawie sądowej, co było dla nas wszystkich bardzo interesujące.

13.Grób Nieznanego Żołnierza z Honorową Zmianą Warty,

14.Muzeum MON - u,

15.Muzeum Dziedzictwa

– Muzeum Historii,

- Muzeum Sztuki

16. Czytanie głośne na dziedzińcu Muzeum przez aktorów Teatru ,

17. Zamek Krakowski z Arkadami,

18.Stadion Narodowy na zewnątrz .

Wiele, pozostało atrakcji do których nie dotarliśmy, na które zabrakło czasu, jak również nocy. Jako Dyrektor dumna jestem z postawy i zaangażowania opiekunów P. A. Małeckiej i P. A. Dobrowolskiej oraz z postawy uczniów ich zachowania i szeroko rozumianej kultury oraz wytrwałości w tej bardzo ważnej lekcji dziedzictwa narodowego. Wszyscy bezpiecznie wróciliśmy na zasłużony odpoczynek do domów.