VI Gminne Halowe Zimowe Igrzyska

Sport 28.01.2013

Ogłoszenie o VI Gminnych Halowych Zimowych Igrzyskach Mieszkańców Sołectw i Pracowników Urzędu o „Puchar Wójta Gminy Ostróda”. Igrzyska odbędą się w Samborowie 24 lutego 2013 r. Szczegółowe informacje dostępne w dalszej części Newsa.

 

Program minutowy
 
Godz. 11,40 - odprawa techniczna kierowników Reprezentacji Sołectw i Urzędu
Godz. 12,00 - uroczyste otwarcie Igrzysk
Godz. 12,15 - rozpoczęcie konkurencji w tym: rozgrywki w warcabach, tenisie stołowym, rzut lotką, strzelanie z wiatrówki i trójbój: rzut lotką (kobiety) - mieszkanka Sołectwa, pracownik Urzędu, - strzały na bramkę(mężczyźni) mieszkaniec Sołectwa pracownik Urzędu,unihokej : strzały na bramkę - Wójt, Sołtys.
Godz. 12,35 - trójbój: unihokej : strzały na bramkę (mężczyźni)mieszkaniec Sołectwa, pracownik Urzędu, rzut lotką - Wójt, Sołtys, strzał na bramkę ( kobiety) mieszkanka Sołectwa, pracownik Urzędu
Godz. 12,55 - trójbój: - strzał na bramkę - Wójt , Sołtys, unihokej : strzały na bramkę (kobiety) mieszkanka Sołectwa, pracownik Urzędu, rzut lotką (mężczyźni) mieszkaniec Sołectwa pracownik Urzędu.
Godz. 13,20 - wielobój rodzinny - slalom sprawnościowy na dystansie 2 x 10 m.
Godz. 13,30 - podnoszenie odważnika kat do 75 kg.
Godz. 13,50 - podnoszenie odważnika kat + 75 kg.
Godz. 13,00 -15,00 - posiłek
Godz. 14,40 - przeciąganie liny
Godz. 15,20 - wręczanie medali, dyplomów, pucharów i nagród
Godz. 15,50 - zakończenie Igrzysk

 

REGULAMIN
 
Cel
 
Celem Zimowych Igrzysk Sołectw i Urzędu jest:
 
- popularyzacja kultury fizycznej wśród mieszkańców Gminy i pracowników Urzędu
 
- propagowanie zdrowego trybu życia poprzez sport i rekreację
 
- integracja mieszkańców Gminy i pracowników Samorządu
 
- aktywizacja działalności sportowo-rekreacyjnej i organizacyjnej na terenie Gminy i Urzędu.
 
- propagowanie i upowszechnianie kultury fizycznej w Rodzinie
 
Termin i miejsce
 
Igrzyska odbędą się w dniu 24 lutego 2013r. o godz.11.30 w hali sportowej Zespołu Szkół w Samborowie.
 
Organizator
 
- Urząd Gminy Ostróda
 
- Zespół Szkół w Samborowie
 
- Gminny Ośrodek Kultury w Samborowie
 
- Gminne Zrzeszenie LZS
 
Program i konkurencje.
 
Igrzyska rozegrane zostaną w/g niżej podanych konkurencji:
 
1.Trójbój
 
W trójboju biorą udział:
 
- Wójt Gminy lub Sekretarz Gminy
 
- Sołtys - lub Członek Rady Sołeckiej
 
- Kobieta, mieszkanka Sołectwa, pracownik Urzędu
 
- Mężczyzna j/w
 
Konkurencje:
 
A/ - rzut lotką z odległości 2,5m - 3 rzuty próbne 5 ocenianych, o wyniku decyduje suma punktów z tarczy
 
B/ -unihokej : strzały na bramkę 10 m - 2 strzały próbne 5 ocenianych. O wyniku decyduje
ilość zdobytych bramek z 5 prób, jedna bramka = 10 pkt.
 
C/ - piłka nożna -strzały na bramkę (90 x 60)  z odległości 10 m – jeden strzał próbny, pięć ocenianych, o wyniku decyduje suma punktów (jeden strzał celny 10 pkt.)
 
O kolejności decyduje suma punktów z trzech konkurencji.
 
2. Wielobój rodzinny (drużyna: ojciec, matka i dziecko do 13 lat rocz. 1999 i młodsi ( nie dopuszcza się łączenia rodzin)
 
- Slalom sprawnościowy na dystansie 2 x 10 m
 
- matka - slalom z piłką nożną. Zawodniczka biegnie slalomem między tyczkami kozłując piłką ok.10 m, po okrążeniu pachołka wraca także slalomem na metę.
 
- dziecko do lat 13 slalom z piłką (nogą). Zawodnik biegnie z piłką między tyczkami ok.10 m, po okrążeniu pachołka wraca także slalomem na metę.
 
- ojciec - bieg z 2 piłkami lekarskimi pod pachą slalomem. Zawodnik biegnie slalomem między tyczkami, po okrążeniu pachołka wraca także slalomem na metę.
 
Za każdorazowe przewrócenie tyczki zawodnikowi dolicza się 5 sekund.
 
Zawodnicy startują jeden po drugim w kolejności: matka, dziecko, ojciec. Zwycięża drużyna która uzyska łącznie najkrótszy czas.
 
3. Podnoszenie odważnika 17,5 kg (wyciskanie na przemian oburącz siedząc) - w kategorii wagowej do 75 kg i + 75 kg. Po jednym zawodniku w kategorii. O kolejności decyduje większa ilość podniesień.
 
4. Tenis stołowy
 
Startuje l zawodnik i 1 zawodniczka.
 
System rozgrywania ustalony zostanie przed rozpoczęciem zawodów.
 
5. Warcaby - 64 polowe
 
Startuje l zawodnik i l zawodniczka
 
System rozgrywania ustalony zostanie przed rozpoczęciem zawodów.
 
6. Rzut lotką - dzieci do lat 15, 2 rzuty próbne 5 ocenianych. O kolejności decyduje suma punktów z tarczy.
 
7. Rzut lotką - kobiet i mężczyzn. Ocena j/w.
 
8. Strzelanie z wiatrówki - kobiet i mężczyzn(od lat 18). Trzy strzały próbne pięć punktowanych.
 
O kolejności decyduje suma punktów. 
 
9. Przeciąganie liny
 
Drużyna składa się z 5 zawodników (2 kobiety + 3 mężczyzn). W przypadku ewidentnej kontuzji po zgłoszeniu do sędziego prowadzącego dopuszcza się wprowadzenie 1 zawodnika rezerwowego zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. System rozgrywania konkurencji ustalony zostanie na odprawie technicznej przed rozpoczęciem Igrzysk
 
Uczestnictwo
 
Uczestnikami Igrzysk mogą być mieszkańcy Sołectw zameldowani na stałe na terenie Gminy i pracownicy zatrudnieni w Urzędzie Gminy.
 
Reprezentacja, to mieszkańcy miejscowości z danego Sołectwa, a w przypadku Urzędu Gminy pracownicy zatrudnieni w Urzędzie.
 
Uczestnik może startować w 2 konkurencjach z wyjątkiem: warcabów i tenisa stołowego (nie dotyczy liny)
 
Uwaga ! Reprezentacja, żeby wziąć udział w Igrzyskach musi wystartować minimum w 5 konkurencjach, w tym obowiązkowo w trójboju.
 
Sposób przeprowadzenia zawodów
 
Kolejność startu dla całej drużyny w poszczególnych konkurencjach (oprócz warcabów, tenisa stołowego i liny) losowana będzie przed rozpoczęciem zawodów na odprawie kierowników ekip.
 
Przed rozpoczęciem każdej konkurencji sędzia poinformuje zawodników o szczegółach dotyczących jej przeprowadzenia.
 
Punktacja
 
W poszczególnych konkurencjach będzie prowadzona punktacja wszystkich zawodników w/g systemu 20- 18- 16- 14- 12- 11- 10- 9- 8- 7- 6- 5- 4- 3- 2- 1, wielobój rodzinny i przeciąganie liny punktowane są podwójnie.
 
O miejscu gminy decyduje ilość punktów zdobytych przez zawodników w poszczególnych konkurencjach.
 
Zgłoszenia
 
Zgłoszenia reprezentacji Sołectw i Urzędu do zawodów z podaniem liczby zawodników i osób towarzyszących należy przesłać na adres: Urząd Gminy Ostróda - Referat Oświaty Kultury i Sportu w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 lutego 2013r. do godz.15.00.
 
Zgłoszenia można przesyłać także drogą elektroniczną, e-mail "> lub telefonicznie tel. (89) 6760718
 
Nagrody
 
Zespoły w punktacji generalnej za miejsca I - VI otrzymają puchary, za pozostałe miejsca dyplomy. Zawodnicy którzy zajmą miejsca I - III w poszczególnych konkurencjach otrzymają medale i upominki.
 
Zasady Finansowania
 
Koszty organizacyjne, w tym posiłek dla uczestników Igrzysk pokrywa Gmina Ostróda.
 
Postanowienia końcowe
 
Dla wszystkich uczestników organizator zapewnia gorący posiłek.
 
Szczegółowe informacje o przebiegu imprezy zostaną przekazane na odprawie kierowników ekip.
 
Informacje nie ujęte w regulaminie (dojazd na Igrzyska) można uzyskać pod telefonem (89) 6760718, lub w Urzędzie Gminy pok. nr 218 - Waldemar Cieśluk.
 
W sprawach spornych rozstrzygać będzie 3 - osobowa Komisja Sędziowska.
 
Organizator zastrzega sobie zmiany w regulaminie w zależności od ilości zgłoszonych ekip.
 
W przypadku nieprzestrzegania regulaminu drużyna obligatoryjnie zostanie ukarana odebraniem 20 punktów. Zawodnicy na prośbę Komisji Sędziowskiej zobowiązani są do okazania dowodu tożsamości.
 
Uwaga !!! Zawodnicy biorący udział w konkurencjach przeprowadzanych na sali gimnastycznej obowiązkowo występują w obuwiu sportowym o jasnej podeszwie!
 
 Interpretacja niniejszego regulaminu należy wyłącznie do organizatora.